lördag 23 oktober 2010

Veckan som gått

I måndags, när jag var en snabbsväng inne på coop, stötte jag på "stora juljournalen 2010" i tidningshyllan. Hann inte bläddra i den men jag undrar så vad den innehöll. Så här i efterhand blev jag smått besviken på att jag inte köpte den. Någon som har eller har haft den i sin ägo?
Inte heller fann jag Marabous vinter vit som skulle finnas till försäljning from denna vecka.

I onsdags snöade det två gånger, känner hopp inför vintern som jag hoppas på blir riktigt vit. Is halkan som var här i Göteborg i vintras vill jag vara utan.

Idag, lördag, var jag inne på coop igen för att handla. Förutom allt jag skulle handla slank det även ner i påsen; en flaska julmust, en flaska frölunda indiens "mästar glögg" (ploj-grej) samt en GB sandwich pepparkaka.
Har avnjutit sandwichen som var himmelsk.  Pepparkaks "kexet" smakade precis sådär som pepparkaksdeg gjorde när jag var liten och nallade av degen. Tillsammans med vaniljglassen som var rund och gräddig blev jag mer än nöjd över mitt kap.

(Frölunda indiens "Mästar glögg",
Apotekarens Julmust
GB sandwich pepparkaka)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar