onsdag 3 november 2010

Nu vet jag...

...vart min julnördighet (?) kommer ifrån, om man nu känner att man behöver ha en förklaring till varför man är så juligt nördig.
Hemma hos min mor igår upptäckte jag en tomte, en tomte som enligt henne ALLTID har stått framme. Visst minns jag denna tomte särskilt mycket men kunde inte minnas att den alltid stått framme. Hon kallar den för hennes "hustomte". Detta inledde en rad långa samtal om jul, längtan, planering och myset kring jul. När jag sedan for därifrån hade vi planerat in julkorts tillverkning, en mys dag på stan samt det årliga pepparkakshus baket som bara är till för min mor och mina barn.

Min mor är lika julnördig som jag/ jag är lika julnördig som min mor!!!



(min mors hustomte)

Kallar ni er för julnördar eller något annat? Vet ni var er enorma julighet kommer ifrån?

1 kommentar:

  1. Visst är det kul att julpyssla tillsammans.
    Att jag älskar julen kommer från stämningen i min barndom, jag hoppas att jag ger mina barn lika fina julminnen som jag själv har fått.
    Marie/Underbara Juletid
    http://julen.gladers.net

    SvaraRadera