torsdag 2 december 2010

Andra december

Den seriösa nedräkningen till jul började igår. Svt:s julkalender "Hotell Gyllene Knorren" var helt okej, varken super bra eller jätte dålig. Vi får se hur den utvecklar sej med tiden, barnen sitter i alla fall bänkade på morgonen framför tvn och tittar med stora ögon.
Lyssnade också på radio kalendern igår, har inte gjort det på flera flera år. Tycker också denna är helt okej men har inget direkt att jämföra med.

Inför advent julade vi till det lite här hemma. Förutom att vi satte upp stjärnor och stakar bytte vi gardiner i köket och vardagsrummet. På lördagen var jag och min mor i stan för att strosa runt, ta en fika och titta på NK:s julskyltning. Blev också mitt första besök in till Grönbergs Interiör där jag blev helt salig. Köpte ett par saker där som jag med tiden kommer visa upp i bloggen.
På söndagen den första advent åt vi en härlig advents frukost som bla bestod av nybakt vörtbröd som maken hade bakat. Vi fortsatte dagen med att baka pepparkakor utav den papparkaksdeg jag för första gången själv gjort. Hela adventsdagen avslutades med pulka åk i backarna och varm choklad och ost- vörtmacka när vi kom hem.
När de små sedan hade nattats kröp jag och maken ner i soffan under filten och tittade på "en jtomtesaga". Det var länge sedan jag grät så mycket i samband med film tittning men jisses vad jag, trots den tragiska historien, tyckte om den. En film som inte var julig på samma sett som så många andra julfilmer är.

Avslutar med ett par bilder från hemmet där några hörn har fått sej en julig make-over. Bild kvaliten är dock inte den bästa så bortse från den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar