lördag 4 december 2010

Julbok


När vi flyttade för 9 månader sedan hittade jag min boklåda som jag släpat runt på i alla år.
Eftersom jag nu själv har tre barn som precis som jag älskar böcker var det ett måste att få upp böckerna i bokhyllan.
Bland alla böcker låg denna skatt som jag genast satt mej att bläddra i. Min 5 åriga son bad mej läsa och satte sej i mitt knä.
Bara omslaget gav mej minnen, allt från julens dofter och förväntningar till hur jag kröp upp jämte mamma i min säng medan hon läste och jag försvann in i bokens land.
Lika magiskt som jag hade upplevt boken, när min mamma satt och läste den för mej i juletid, upplevde min son boken. När vi läst klart pratade han om sånt jag minns jag undrade. I flera dagar efteråt ville han att jag skulle läsa samma bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar